Op stap met de camper - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Op stap met de camper - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Op stap met de camper

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

23 Mei 2023 | Australië, Green Head

Dag 8 vertrek naar het noorden.

Al vroeg waren we wakker, gezonde spanning nam bezit van ons.

Vanaf vandaag gaan we 3 weken met de camper op stap.

Vanaf vandaag zullen we het zonder San en Leopold moeten doen.

Natuurlijk kunnen we altijd even bellen om iets te vragen maar we zullen het nu echt alleen moeten opknappen.

Om 10 uur waren we zover. Nog een knuffel en kus en daar gaan we dan.

Met onze 7,2 meter lange camper op weg naar onze eerste rustplaats.

Sandy Cape recreatie park.

Gelegen ongeveer 250 km vanaf Perth en 100 meter van het strand.

De weg hiernaar toe is een lange weg, hoofdzakelijk de Indian highway.

Zoal bij de lokale mensen bekend als dodenweg. Hier rijden vooral chinezen zich dood.

Deze halen in op plekken waar het niet mag en kan en rijden veel te hard. Dit is heel makkelijk hier omdat het een rechte weg is waar je denkt dat je goed zicht hebt. Alleen de weg heeft bergen en dalen. Waardoor je niet goed kunt zien of er een tegenligger komt. Zelf zagen we zo een stunt net voor onze ogen gebeuren. Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn hart sneller begon te kloppen hoor.

Gelukkig kan die meneer vanavond toch nog zijn kinderen een kus geven.

Je aan de snelheid houden is een must. Overal kunnen kangaroes of andere dieren uit de struiken komen. De nodige dode dieren hebben we ook deze keer weer gezien.

Maar ja, we zijn veilig en heel aangekomen op onze eerste overnachtings plaats.

De beheerder en zijn vrouw zijn vrienden van San en Leopold omdat deze heel vaak voor een paar nachten hier komen staan. San had al contact met de beheerder gehad en aangegeven dat wij eraan kwamen. Jammer genoeg was hun plekje al vergeven en moesten we het met een plek ernaast doen. Ja oke we hebben geen uitzicht op zee maar je hoort hem en bent binnen 2 minuten met je voeten in het ijskoude water.

Zover je kunt kijken zie je geen mensen op het strand en de zee is zo helder dat je ver het water in kunt kijken. Ook door de golven is het zo helder dat je alles kunt zien.

De eerste uren was het weer geweldig, lekker zon, 25 graden en af en toe een wolkje. Terwijl ik dit zit te schrijven is het echter gaan regenen. Niet zo erg dat we weg drijven maar gewoon gezellig druppelen op het dak.

Het eten staat al klaar en hoeft alleen nog maar gemaakt te worden en dan op tijd naar bed voor de volgende dag.

• 23 Mei 2023 - 12:59

Diana:

Ooohhh heerlijk! Zon, zee, strand! Genieten!

Dikke duuj oet Mergroate xx

• 23 Mei 2023 - 13:01

Yolanda :

Ik geniet van elk verslag dat je schrijft en ik voel zo de zon en de wind. Geniet van alles wat jullie nog gaan meemaken!

• 24 Mei 2023 - 07:14

Esther Schils-Horn :

Heerlijk: de foto's, verhalen en de reis! Geniet ervan!!