vliegen!!! - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu vliegen!!! - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

vliegen!!!

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

25 Mei 2023 | Australië, Green Head

Om half 10 werden we wakker, zachtjes hoor je de zee op de achtergrond. Het licht kwam door de gordijnen heen. Even spieken naar buiten en ja hoor daar is ze dan de zon.

Stralend blauwe hemel en een heerlijk zonnetje. Zo wil ik wel iedere dag beginnen. Dat betekend ook dat vandaag een rokjes dag is.

Wat heerlijk zo, hier kan ik wel aan wennen.

Een uur later zitten we weer achter het stuur op weg naar het noorden.

Vandaag rijden we ruim 250 km een lange weg rechtdoor, al is er af en toe met de pen een bocht erin gemaakt, verder was het echt alleen maar bergie op en bergie af en recht door.

Onderweg was het wel een pracht uitzicht. Zo een mooie bergen met die typische rode aarde. Overal begon het groen te worden en ziet er fris uit na al die regenbuien.

Halverwege was een stop. En je geloofd het niet. Eric is nog geen meter uit de auto of er zitten zeker honderd vliegen op hem. Nou mij krijg je de auto niet uit. En voor hij weer in de auto mocht zitten moest hij eerst met armen en benen wapperen, zijn hoed afdoen en zorgen dat er geen vlieg meer op hem zat. Iedereen die hem gezien zou hebben zou denken dat hij gek was.

Omdat we niet teveel in een keer willen rijden stoppen we bij overlander roadhouse.

Een tankstation in de het midden van nergens waar je kunt overnachten. Gelukkig hebben ze stroom zodat de airco aan kan. Je begrijpt het al. Alweer overal vliegen. Een dikke bromvlieg heeft het gewaagd om in onze camper te gaan zitten maar die krijg ik nog voor de nacht voorbij is.

Verder houden we gewoon de deuren dicht en verblijven in de camper.

Het is toch veel te warm om buiten te gaan zitten in de volle zon en verder is hier niets te doen.

De toiletruimte en douches zijn wel zeer schoon en fijn in de buurt.

En de hamburger met frietjes was ook heerlijk en fijn om niet te hoeven koken.