Pebble beach - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Pebble beach - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Pebble beach

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

02 Juni 2023 | Australië, Exmouth

Vrijdag ochtend, weer een heldere blauwe hemel en de verwachting is dat het weer rond de 30 graden gaat worden.

Heerlijk om zo wakker te worden met de enige vraag of je een korte broek of toch maar een jurk aantrekt. Nou het is weer een jurk geworden hoor.

Omdat er in de omgeving niet veel te doen is (buiten strand en zwemmen) doen we het vandaag even rustig aan.

Even een wasje draaien. Lekker uitgebreid ontbijtje en dan eens kijken waar we naar toe gaan.

Pebble beach gaat het worden. Dat zou op zo een 20 km hier vandaan liggen en zou de moeite waard zijn. Nou we zullen zien.

Natuurlijk is Elly weer te druk bezig om te zien dat ze het bordje heeft gemist. Dat krijg je er ook van als je links moet rijden en de andere auto’s harder willen rijden dan ik.

Na de nodige kilometers hebben we toch maar eens de tom tom gepakt. Ja hoor weer terug rijden.

Ondertussen kwamen we een herdenkingsplek voor de 2de wereldoorlog tegen. Natuurlijk zijn we daar gestopt. Ik had nooit geweten dat er zoveel gebeurt is hier in Australië tijdens de oorlog. Ook hier zijn de nodige doden gevallen en hebben ze vooral met Japan veel ellende gehad.

Daarna zijn we doorgereden naar het kiezelsteentjes strand.

En echt niemand heeft gelogen. Het was prachtig. Jaren ben ik op zoek naar kleine ronde platte steentjes en hier liggen ze met de duizenden. Een paradijs op aarde voor mij.

Alle kleuren van donker rood tot roze, van wit tot zwart, allemaal mooi gepolijst door de zee. Natuurlijk heb ik de mooiste in een zakje gedaan en die neem ik mee naar huis. Het is alleen erg jammer dat ik maar 25 kg mee naar huis mag nemen anders zou het een vrachtwagen vol met prachtige stenen zijn geworden.

Ook op dit strand waren de strandjutters weer flik bezig en hebben we weer mooie foto’s kunnen maken. Klaar voor een onvergetelijke tijd.

Dan moesten er toch nog wat inkopen gedaan worden, deze zijn dan snel gedaan zodat we weer terug kunnen naar onze camping.

Na het eten hebben we nog een hele tijd met Bas, Suze, Dirk en Joris gebeld. Wat was dat fijn om ze weer te zien. vooral het gezicht van Suze toen ze zag dat het hier al donker was en dat wij bijna weer gingen slapen.Al met al en hoe fijn het hier ook is, tegen de tijd dat we weer naar huis mogen is het weer fijn om iedereen die belangrijk voor ons is weer te zien.