monkey mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu monkey mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

monkey mia

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

07 Juni 2023 | Australië, Monkey Mia

Woensdag 7 juni

Vandaag vertrekken we naar Monkey mia.

Dit is een strand waar dolfijnen zeer dicht bij de mensen komen. Ondertussen is het een observatorium voor de dolfijnen. Ze worden zonder dat ze interventies doen geobserveerd en bestudeerd. Voor ons is het het belangrijkste dat we ze van dichtbij kunnen zien. wat ik voor nu nog veel mooier en leuker vind is dat er geen vlieg in de buurt is. 5 jaar geleden stonden we hier met netjes om ons hoofd heen omdat het gewoon niet te doen was zonder. Honderden vliegen die om je hoofd heen zwermen is echt geen lolletje. Maar nu niet.

Ons vertrek uit Gladstone verliep zeer fijn. Ik begrijp nu wel wat San bedoelde omdat de weg zo modderig kan zijn dat je niet meer vooruit komt. Gelukkig is ons dat gespaard gebleven.

Maar zeg nu eerlijk, wakker worden, de achterkant van je bus open maken en dan onder de dekens zo naar de zee kijken. Vogels die langs vliegen en verder niets, geen geluid of storing. Echt hier zou ik wel willen wonen. Wat een prachtige campground was dit.

Voor we bij de weg kwamen hebben we het mooiste van alles gezien. 2 levende en springende kangaroes wat zijn ze mooi en wat zijn ze lief.

Jammer genoeg zien we onderweg talloze niet zo een mooie dode kangaroes.

Onze eerste stop is op het Shell beach conservation prak.

Dit is een stuk strand wat geheel en alleen uit witte schelpjes bestaat. Van een halve cm tot 4 cm in doorsnee, duizenden en duizenden schelpen. Het strand lijkt wel een zee zelf met golven en al.

Jammer dat je er nu geen meer mee mag nemen, konden we ze naast de andere leggen van 5 jaar geleden. Daarna zijn we bij een uitkijkpunt gestopt waar het heel mooi zou zijn. Gelukkig hoeven we het niet overal mee eens te zijn.

Onze volgende stop was Eagle Bluff, langs een steile rotswand hadden ze een loopbrug gemaakt met een uitzicht waar je echt van kunt genieten. Je kon zover kijken, vooral in het water wat kraak helder is zou je zomaar een haai of schildpad kunnen zien. natuurlijk wisten die niet dat ik zou komen dus waren ze niet op de afgesproken tijden aanwezig. Jammer maar het was toch wel mooi.

Voor bij Monkey mia te komen moet je door Dunham heen. Hier hebben we de vorige keer ook geslapen en zagen daar zomaar een emoe over de camping lopen. Ik had eric dit nog niet verteld of we zagen zomaar 3 emoes lopen midden over straat. Wat zijn het toch mooie maar gelijk ook lelijke dieren. Maar het is zo gek, zo een grote vogel die zomaar vrij rond mag lopen.

Na een heerlijk stuk pizza en een gebakje voor vanavond te hebben gehaald zijn we doorgereden naar Monkey mia. Dit niet zonder de mooiste verrassing van de dag te hebben gezien. Een stekelvarken, je ziet wel altijd de waarschuwings borden maar nooit het beestje zelf. Nou wij hebben hem gezien en ook op de foto gekregen. Jammer was hij heel snel met verstoppen en we kregen hem niet onder de boom uit. Maar in onze gedachte is hij super mooi.

Aangekomen in Monkey mia hebben we de camper geparkeerd op onze plek en zijn naar het strand gelopen. En ja daar zijn ze ons eerste blik op een dolfijn. Wel nog in de verte maar we hebben er gezien. Morgenvroeg om half 8 gaan we naar de pier terug om te kijken hoe dichtbij ze komen.

Wonder boven wonder er lopen tientallen emoes hier over de camping, je mag geen eten of vuilnis buiten laten ander pakken ze die zomaar mee.

Voor vanavond staat een avondje uit op en geloof me ik zal ervan genieten.

• 07 Juni 2023 - 21:22

Maria:

Wat maken jullie een schitterende reis!

De foto's zijn fantastisch en laten zien dat jullie ontzettend genieten.

Fantastisch!

• 08 Juni 2023 - 07:42

Sabrina En Tom:

Wat geweldig, de foto’s spreken voor zich! Jullie stralen op de foto’s. Nog maar even flink genieten!!!

liefs!