Whale Sharks - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Whale Sharks - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Whale Sharks

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Elly

30 Mei 2023 | Australië, Exmouth

Vandaag ging het dan zover komen,lang gewacht…maar dan beginnen we dan toch met de duik naar de whale shark..

Nee geen paniek er kan niks gebeuren,ze eten geen vlees….

Het was vroeg opstaan en klaarstaan voor het moment dat er opgehaald ging worden..07.15 zouden ze komen

Nou geloof me maar,ben echt niet de enigste die bij de enigste maatschappij gaat ,die dit doet organiseren.

Zowiezo waar ik opgehaald ging worden ,waren al 6 firma’s die dit deden

Eenmaal op de boot aangekomen duidelijk ontvangst …mensen die dit organiseren moeten daar ook bepaalde. Papieren voor hebben en mogen niet zomaar even in een bootje stappen om deze te zoeken..

Na de ontvangst gaan eerst de papierwerken ondernomen worden, registraties, uitleg van in geval van nood, communicatie eventueel onder water als je niet kan praten,etc etc.

We krijgen duikpakken uitgedeeld ,dat is een heerlijk iets ,wat geen kou gevoel geeft in het water,en ook voor veiligheid..is geen overbodige luxe…zwemvliezen en duikbril al zelf voor gezorgd en onderwatercamera is ook klaar voor gebruik…

De organisatie neemt dit goed aan via een vliegtuigwordt de informatie doorgegeven aan de boot door waar de whale shark’s zijn en een motorbootje gaat kijken of ze zichtbaar zijn dan begint de toer. Actie, de kapitein geeft aan dat we kunnen beginnen

Ja,met kleine groepjes het water inen grote afstand van elkaar houden..

Onderwatercamera van de firma zelf gaat ook mee.

En daar gaan we…ja inderdaad het is beslist geen klein visje wat je eventjes met een bamboe hengeltje gaat vangen of zo…

Deze is op geen 20 meter van ons af….dat geeft al een kick gevoel erbij…gaaf hoor!!

En dit hebben we een paar keer kunnen gaan doen,wat nog als klapstuk erbij kwam dat ik met een van de leiding daar in het water was…deze klopt op mn schouder..en ik draaide me om,dat was een hele levenservaring erbij…nee,niet voor die leiding…maar dat die whale zo dichtbij was 4-5 meter hooguit.

Dat je die niet eens hoorde aankomen….wwwaaauuww…dat was wel een heel bijzonder iets

Eenmaal op de boot aangekomen,werd ook voor lunch gezorgd..wat dat betreft heel goed verzorgd

Andere mensen waren er niet zo blij mee..er waren al 4 mensen zeeziek geworden..en dat stop je nou eenmaal niet zomaar eventjes,..zelf al voorzorgsmaatregelen ervoor genomen,dit zou ik nou niet kunnen gebruiken

We gaan met de boot nog een stuk verder en wat je dan onderweg nog tegenkomt…maakt je dag helemaal perfect…orca’s 2 stuks..zeeschilpad..5 dolfijnen…dat geeft je toch een goed gevoel erbij.

dag kan niet meer stuk voor mij…

Het kan alleen nog maar mooier worden,en dat de kapitein aangaf dat we onderweg nog een duik gaan maken…

En het is weer een schitterend iets…mensen die een aquarium thuis hebben eventueel met zoutwater kunnen er heerlijk naar kijken..

Ik vandaag niet..schitterende koraalriffen…de vis die je hier nu ziet zwemmen met de mooie kleuren

Of een blauwe zeester,de koraal zelf ja dat is echt heel mooi

Voor de koraalrif gaan we nog een keer terug dan maak ik daar ook nog foto’s van zodat anderen er ook van kunnen meegenieten Ondertussen is het al later in de middag en moeten we ook alweer terug …wat is de dag snel voorbij ,en heb er heel erg van genoten. Geloof me maar het was een onvergetelijke ervaring.


  • 30 Mei 2023 - 13:28

    Leopold En San:

    Wat een geweldig verhaal.

    We zijn zo blij voor je Eric dat het allemaal zo

    goed gegaan is, je had er zó lang naar uitgekeken en we gunnen het je zó.

    Blijf genieten hoor!


  • 30 Mei 2023 - 13:37

    Sabrina En Tom:

    Eindelijk!! Wat supergaaf Eric!! Klinkt als een prachtige ervaring, die neemt niemand je meer af. Zolang naar uit gekeken. Ik geloof dag mijn neopreenduikpak bruine vlekken zou hebben, stoer hoor!


  • 30 Mei 2023 - 13:41

    Yolanda :

    Eindelijk Eric, iets waar je al zolang op hebt gewacht. Ik voel je spanning in het verhaal! Gaaf dat je ze van zo dichtbij hebt kunnen beleven.


  • 30 Mei 2023 - 15:59

    Lenie:

    Wat een ervaring voor jullie,, fantastisch [e-1f44d][e-1f44d]


  • 31 Mei 2023 - 19:50

    Diana:

    Wat een super ervaring Eric, knap dat je dat toch maar doet[e-1f605]


  • 06 Juni 2023 - 20:21

    Claudia Frenken :

    Geweldig he[e-1f60d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Hallo,ik ben Elly Pont - Bessems en samen met mijn man Eric Pont op reis.

Actief sinds 24 April 2023
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4651

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 16 Juni 2023

Onze reis naar Australie

Landen bezocht: