Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Exmouth

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

30 Mei 2023 | Australië, Exmouth

Dag 14 alweer, twee weken in dit fantastische land, wat gaat de tijd toch snel.

We zijn al vroeg vertrokken van Coral bay naar Exmouth.

Daar verblijven we een hele week. Wat kijk ik ernaar uit om niet iedere dag te hoeven rijden.

Heerlijk van daaruit de zee op en heerlijk genieten van de rust.

De heenweg was geweldig, 139 km bijna rechtdoor, natuurlijk af en toe een bocht.

Voor het eerst was ik gelukkig om geen een dood dier te zien. maar nog steeds geen levende kangaroe gezien. Ik denk toch dat we op de terugweg naar Perth toch langs een dierentuin moeten hoor.

De reis verliep soepel en binnen 2 uur konden we ons melden bij de receptie.

We hebben een grote plek bij de toiletruimtes en stroom en water in de buurt.

Toch mis ik nog een ding. We liggen wel heel ver van de zee af. Wat valt dat tegen. Ik dacht echt dat ik er goed op gelet had dat we dicht bij zee waren maar nee, we zitten midden in de stad. Wel een rustige buurt maar toch. We moeten met de auto rijden voor bij de zee te komen.

Hmmm dat valt even tegen.

Maar niet lang. We gaan op onderzoek uit.

Het is inderdaad 20 km voor we aan een strand zijn. Nog verder als we een rustige zee willen, dan moeten we om de bocht en nog enkele km eraan vast knopen.

In Exmouth is een informatie bureau waar ook een aquarium is gemaakt. Natuurlijk zijn we daar even naar binnen geglipt om even te kijken wat Eric allemaal gaat zien als hij echt gaat diepzee duiken.

Prachtige vissen en zeer leerzaam wat er allemaal tentoon gesteld is.

Dan nog even naar de winkel voor de boodschappen en op tijd naar bed want Eric gaat morgen voor het eerst alleen duiken.

Ik blijf dan bij de camper om even tot rust te komen.

Deze week zijn er nog verschillende activiteiten maar dat lezen jullie nog wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Hallo,ik ben Elly Pont - Bessems en samen met mijn man Eric Pont op reis.

Actief sinds 24 April 2023
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4699

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 16 Juni 2023

Onze reis naar Australie

Landen bezocht: