Green Head - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Green Head - Reisverslag uit Green Head, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Green Head

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

09 Juni 2023 | Australië, Green Head

Alweer vrijdag, ik probeer het nog zo om me te vervelen maar nee het lukt maar niet.

om 6 uur werden we gewekt door een scheepshoorn, hard en lang in de vroege ochtend. Dit kwam omdat de camping bij de haven van Geraldton ligt.

eigenlijk wel mooi en vooral omdat je dan lekker in je bed kunt blijven liggen. Lekker warm onder de dekens. We hebben nl ieder een 2 persoons dekbed waardoor je alle kanten op kunt zonder dat je rug bloot komt te liggen.

in eerste instantie zouden we vandaag naar Sandy Cape gaan rijden. Helaas is voor de komende twee dagen regen voorspeld en het leek ons niet handig als je alleen maar langs het strand kunt wandelen.

daarom was de camping in Green Head een redelijke optie. Dus in de camper en bijna 200 km rijden. Niet zo ver dus. Maar wie de pontjes kent weet dat daar weer iets mee kan gebeuren. Ja hoor. Er is een flink ongeluk op de weg naar Green Head toe gebeurt en de hele weg is afgesloten. We moesten toen nog 12 km. Of we even om wilde rijden. Hier in Australië is even om: 1 uur een dikke 100 km rijden. Wel door een mooi stuk land maar toch. Komen we uiteindelijk weer bij de wegversperring uit en wilde ze ons terug laten rijden. Nee hoor, met mijn beste Engels heb ik gevraagd hoe we dan konden rijden en moesten toen nog eens 7 km omrijden maar toen waren we ook bij de camping. Het is een verouderde, rustige maar schone camping. Geen gillende kinderen en eigenlijk bijna allemaal grijze ouderen. Gelukkig zijn Eric en ik ook grijs dus vallen we niet op.

bij de achteruitgang van de camping kom je op een wandelpad langs de kust. Prachtig aangelegd wandelpad met uitkijk punten en prachtige struiken, de ene bloeit en de ander is gewoon van zichzelf mooi.prachtige vergezichten en enorme golven zijn te zien. Hier zou ik echt uren kunnen zitten en alleen maar naar de golven kijken. Vandaag hebben we een heel stuk van het pad gelopen maar morgen wil ik nogmaals van de ene kant met Jetty naar de andere kant met uitkijkpunt wandelen. Hopen dat het niet te hard gaat regenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Hallo,ik ben Elly Pont - Bessems en samen met mijn man Eric Pont op reis.

Actief sinds 24 April 2023
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 4699

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 16 Juni 2023

Onze reis naar Australie

Landen bezocht: