Terug in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu Terug in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elly Pont - Bessems - WaarBenJij.nu

Terug in Perth

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

11 Juni 2023 | Australië, Perth

Om half zeven waren eric en ik al wakker, de nacht was kort, koud en winderig geweest. buiten regende het af en toe en de wind was behoorlijk heftig, vooral omdat op de achtergrond de golven van de zee heel goed te horen waren.

Vandaag is de vertrekdag terug naar Perth.

Terwijl eric zich is gaan douchen ben ik begonnen om de camper op te ruimen zodat we straks makkelijker de boel kunnen inpakken om hem leeg te maken.

Maar dit gebeurt pas als we terug zijn in Perth.

Vandaag hoeven we maar ongeveer 240 km te rijden dus kunnen we rustig aan doen en eerst nog een natuurpark gaan bezoeken. Nl Yanchep nationaal park.

Het is een park dat verschillende onderdelen heeft. Zo is er een nat gedeelte, bergachtig en bebost, grasland, grotten en verschillende speelmogelijkheden voor de kinderen. Er is een stuk bos gemaakt waar je kunt abseilen, in bomen klimmen, tokkelen en nog verschillende andere sport onderdelen.

De grotten waren helaas vandaag gesloten dus die hebben we over geslagen. We zijn eerst begonnen om een wandeling van ongeveer 5 km te maken de gele route. Halverwege was er een splitsing naar een blauwe route. Deze hadden we genomen omdat we anders wel heel snel weer terug waren. Het was ondertussen wel nog aan het waaien maar de zon scheen er ook bij. Nou wij lekker aan het wandelen. we kwamen verschillende mensen tegen en na een uurtje lopen had ik de ingeving om toch eens de route te controleren. We hadden nl een plattegrond gekregen bij binnenkomst. Bleek dat we de route van 54,1 km aan het lopen waren. Nou nee bedankt dat is me toch echt een beetje teveel van het goede. Dus maar weer terug. Je kunt goed zien dat het herfst is hier omdat we overal paddenstoelen ontdekt hadden. Van knal oranje tot helder wit en alles wat er tussen zit. Van piepklein tot super grote paddenstoelen hebben we gevonden. Het was bijna een kunst om weer een nieuwe te ontdekken en zoals jullie in de foto’s zien hebben we er voldoende gevonden.

Ook was het leuk om de mieren nesten te zien. dit was ook van piepklein tot zo groot dat het zelfs ingestort was langs een boom op.

De bomen en struiken verschilde ook behoorlijk, van heel laag tot enorm hoog. Vooral was er veel eucalyptus die heerlijk rook.

Ook liepen er verschillende kangaroes rond. Zo lief om ze te zien springen en hupsen, natuurlijk vonden wij er weer een die heerlijk een dutje lag te doen, maar daardoor wel stil stond om op de foto te komen.

Na een lekkere lunch zijn we op zoek gegaan naar de koala’s die ze daar houden. Het is een afgezet gedeelte van het eucalyptusbos waar zover ik heb kunnen tellen 4 koala’s zitten. Er was er maar 1 zeer actief aan het eten, de rest lag hoog in een boom te slapen. Maar die op de foto was zo schattig.

Daarna was de tijd gekomen dat we toch echt door moesten naar huis. Op naar San en Leopold. Wat was het weer fijn om ze te zien en al snel waren we weer volop in gesprek over alles wat we hebben

Mee gemaakt. De camper is leeg gemaakt en het koffer voor de helft alweer ingepakt, de rest doen we later wel. Nu eerst even lekker bijkletsen.

• 12 Juni 2023 - 13:19

Maria:

Jullie tellen af, maar wij ook!

Nog zes dagen te gaan tot de processie, nog zeven tot kermismaandag!

Geniet van jullie laatste dagen down under en breng onze hartelijke groeten over aan San en Leopold.

• 12 Juni 2023 - 17:17

Daniellesimon5jan74@gmail.com:

Wauwww Wauwww en nog eens Wauwww …

wat kan ik genieten van alle verhalen, stiekem kijk ik uit naar steeds een volgend